U petak, 6. prosinca, knjižničarka Ivana Pavlin održala je radionicu s učenicima petog razreda. Ova kreativno-edukativna radionica bila je kombinacija umjetnosti, ekologije i fotografije ( i prijenos znanja i vještina stečenih na stručnom tečaju u Barceloni). Cilj radionice bio je potaknuti učenike na razmišljanje o očuvanju okoliša, kroz stvaranje umjetničkih djela koja se mogu ponovo iskoristiti, kao i kroz direktan kontakt s prirodom. Nakon što su učenici izradili siluete na papiru inspirirane japanskom umjetnošću Kirie, svoje su radove iskoristili kao okvire za fotografije prirode. U školskom dvorištu nastali su divni umjetnički radovi. Takvi okviri ekološki su prihvatljivi, jer ih je moguće više puta koristiti, čime se učenike potiče na razmišljanje o održivosti i očuvanju okoliša. Nakon što su učenici završili s izradom silueta i fotografiranjem, sljedeća aktivnost bila je izrada mandala. Mandale su simetrični oblici koji često služe kao simboli ravnoteže, unutrašnje harmonije i mira, a rad na njima pomaže u razvijanju strpljenja i koncentracije. Učenici su bili podijeljeni u dvije skupine, a izrada mandala odvijala se u parku preko puta škole. Korišteni su samo predmeti koje su učenici našli na tlu – kamenčići, lišće, grančice, cvijeće, suhe trave i ostali prirodni materijali. Svaka skupina imala je zadatak oblikovati jednu veliku mandalu, a potom su se mandale usporedile i analizirale. Ovaj dio radionice posebno je naglasio važnost povezanosti umjetnosti i prirode, jer su učenici radili s onim što im je priroda nudila, bez potrebe za dodatnim materijalima. Ovdje se ponovno istaknula ekološka komponenta radionice – sve što su koristili učenici, osim što je bilo prirodno, bilo je i biorazgradivo, čime su svi materijali nakon radionice nestali natrag u prirodu.
Radionica je završena refleksijom na temu stvaranja i učenja kroz prirodu. Razgovarali smo o tome kako su se osjećali radeći s prirodnim materijalima i koliko im je bilo važno shvatiti da umjetnost može biti jednostavna, ali snažna, a istovremeno i ekološki prihvatljiva.