Datum objave: 10. prosinca 2024.
Kategorija: Nekategorizirano

Učimo o održivosti kroz umjetnost: Radionica o reciklaži i ekologiji

U petak, 6. prosinca, knjižničarka Ivana Pavlin održala je radionicu s učenicima petog razreda. Ova kreativno-edukativna radionica bila je kombinacija umjetnosti, ekologije i fotografije ( i prijenos znanja i vještina stečenih na stručnom tečaju u Barceloni). Cilj radionice bio je potaknuti učenike na razmišljanje o očuvanju okoliša, kroz stvaranje umjetničkih djela koja se mogu ponovo iskoristiti, kao i kroz direktan kontakt s prirodom. Nakon što su učenici izradili siluete na papiru inspirirane japanskom umjetnošću Kirie, svoje su radove iskoristili kao okvire za fotografije prirode. U školskom dvorištu nastali su divni umjetnički radovi. Takvi okviri ekološki su prihvatljivi, jer ih je moguće više puta koristiti, čime se učenike potiče na razmišljanje o održivosti i očuvanju okoliša. Nakon što su učenici završili s izradom silueta i fotografiranjem, sljedeća aktivnost bila je izrada mandala. Mandale su simetrični oblici koji često služe kao simboli ravnoteže, unutrašnje harmonije i mira, a rad na njima pomaže u razvijanju strpljenja i koncentracije. Učenici su bili podijeljeni u dvije skupine, a izrada mandala odvijala se u parku preko puta škole. Korišteni su samo predmeti koje su učenici našli na tlu – kamenčići, lišće, grančice, cvijeće, suhe trave i ostali prirodni materijali. Svaka skupina imala je zadatak oblikovati jednu veliku mandalu, a potom su se mandale usporedile i analizirale. Ovaj dio radionice posebno je naglasio važnost povezanosti umjetnosti i prirode, jer su učenici radili s onim što im je priroda nudila, bez potrebe za dodatnim materijalima. Ovdje se ponovno istaknula ekološka komponenta radionice – sve što su koristili učenici, osim što je bilo prirodno, bilo je i biorazgradivo, čime su svi materijali nakon radionice nestali natrag u prirodu.

Radionica je završena refleksijom na temu stvaranja i učenja kroz prirodu. Razgovarali smo o tome kako su se osjećali radeći s prirodnim materijalima i koliko im je bilo važno shvatiti da umjetnost može biti jednostavna, ali snažna, a istovremeno i ekološki prihvatljiva.

 

Pročitajte još

Milenijsko natjecanje 2025.

Milenijsko natjecanje 2025.

Od početka nastavne godine učenice 1.b razreda OŠ Vladimir Nazor, Čepin vrijedno rade na svojoj kreativnoj ideji koju će predstaviti na 7. međunarodnom Milenijskom natjecanju iz kreativne industrije. Pod mentorstvom učiteljice Antonije Katić, učenice Larissa...

/*** Collapse the mobile menu - WPress Doctor ****/ Skip to content