Učiteljica Ivona Horvat i knjižničarka Ivana Pavlin zajedno s učenicima 3.b razreda provele su inovativne aktivnosti nadahnute finskim modelom nastave na otvorenom. Tijekom aktivnosti učenici su se igrali, promatrali okoliš, grlili drveće i uživali u svježem zraku, pokazujući koliko boravak na otvorenom doprinosi koncentraciji, suradnji i zadovoljstvu te su spojile boravak u prirodi i digitalnu ekologiju.
Veliki odmor u prirodi
Učenici 3.b razreda uživali su u igri, druženju i boravku na svježem zraku. Igrali su se, razgovarali, grlili drveće i istraživali okoliš škole. Oduševljenje djece i pozitivna atmosfera pokazali su koliko boravak na otvorenom doprinosi koncentraciji, suradnji i zadovoljstvu učenika.
Inovativna ekološka edukacija putem aplikacije GooseChase
Učenici su rješavali zadatke vezane uz ekologiju i zaštitu okoliša. Podijeljeni u timove, promatrali su prirodu, snimali videozapise s obećanjem da će čuvati Zemlju, grlili drveće i pronalazili predmete za reciklažu. Ova metoda omogućila je učenje kroz igru, kreativnost i timsku suradnju, dok su istovremeno učili važne ekološke vrijednosti.
Zadatci su uključivali:
- Tihi promatrač – tri minute tišine i zapisivanje što vide i čuju u prirodi.
- Obećanje prirodi – snimanje videa u kojem učenici obećavaju čuvati prirodu i biti prijatelji Zemlje.
- Zagrliti drvo – simbolički pokaz povezanosti s prirodom kroz zagrljaj drveta i fotografiju.
- Reci nešto o reciklaži – pronalazak predmeta koji se može reciklirati i objašnjenje njegovog značenja.
Obje aktivnosti predstavljaju nastavak eko-socijalnog pristupa u svakodnevni život škole, s ciljem stvaranja zdravijeg, svjesnijeg i sretnijeg školskog okruženja.
Inspiracija za ovu aktivnost proizašla je iz sudjelovanja učiteljice i knjižničarke na Erasmus+ mobilnosti „Environmental Education in Finland: the Eco-Social Approach“ u Helsinkiju (25.5.–1.6.2025.). Tjedan dana edukacije uključivao je teorijski i praktični rad s naglaskom na učenje na otvorenom, održivost te ekološku i socijalnu odgovornost u obrazovanju.
Projekt je izazvao velik odaziv među učenicima, potaknuo njihovu kreativnost, timsku suradnju i ekološku svijest. Za učiteljicu i knjižničarku ovo je bila prilika za primjenu novih pedagoških metoda koje kombiniraju učenje na otvorenom, digitalne alate i ekološku edukaciju. S obzirom na uspjeh aktivnosti, planira se njihovo redovito uključivanje u školski kurikulum.
Ivona Horvat, učiteljica razredne nastave


