Datum objave: 27. travnja 2025.
Kategorija: Nekategorizirano

Iz usta američke novinarke

Tijekom travnja ostvarila se naša planirana suradnja s Fullbright stipendisticom, Mary Dimitrov. Mary je trenutno uključena u rad Fakulteta za odgojne i obrazovne znanosti u Osijeku, a dolazi iz Marylanda, SAD. Početkom mjeseca posjetila je našu školu kako bi s učenicima osmoga razreda razgovarala o različitim izgovorima i dijalektima koji se mogu čuti u SAD-u. Učenici su imali prilike slušati izvorne govornike različitih vernakulara u američkom engleskom jeziku. Mary im je pokazala kako svaki vernakular ima svoju vrijednost i kako ljude ne možemo suditi po načinu na koji govore kada su u neformalnom okruženju. Bilo je ovo lijepo druženje, upoznavanje s osobom koja potiče iz drukčijeg miljea, te lekcija o prihvaćanju različitih kultura i identiteta.

Krajem mjeseca ponovno nas je posjetila, ovoga puta svoja znanja i iskustva razmijenila je s učenicima 6.a razreda na nastavi informatike. Kako Mary ima vrijedno iskustvo novinarskoga rada u SAD-u, pozvali smo je da našim učenicima približi temu medijske pismenosti. Njima to nije potpuno nepoznat pojam jer su ga upoznali na izvannastavnoj aktivnosti u sklopu projekta BrAIn, te na nastavi engleskog jezika i nastavi informatike. Ova tema, koja je iznimno važna u današnjem svijetu preplavljenom digitalnim inovacijama i umjetnom inteligencijom, zahtijeva sustavno bavljenje, i čini se da se nikada ne može iscrpiti. Naši su učenici bili aktivno uključeni u aktivnosti kroz koje su dodatno učili o vijestima, načinima razlikovanja istinitih i lažnih, razlozima i načinima manipulacije informacijama, te su razvijali vještine kritičkog promišljanja. Iako engleski uče tek šest godina, većina ih je spretno i uspješno komunicirala s predavačicom na engleskom jeziku, dijelila svoja iskustva i mišljenja, te odgovarala na njena pitanja i postavljala svoja. Cijeli je razred imao priliku družiti se s izvornom govornicom i vježbati svoju djelatnost slušanja i govorenja.

Kratki osvrt učiteljice: Nakon razgovora s Mary o školskim sustavima u Americi i Hrvatskoj, obje smo uočile značajnu razliku koja se odnosi na pravo na obrazovanje. Naime, u Americi postoji velika razlika u opremljenosti škola i kvaliteti nastave između dijelova zemlje koji raspolažu s više, i onih koji raspolažu s manje novca poreznih obveznika. Posljedica je to činjenice da se škole financiraju iz lokalnih izvora. Zbog toga djeca koja dolaze iz obitelji slabijeg imovinskog stanja, i žive u manje razvijenim područjima, pohađaju drukčije škole od djeca koja žive u materijalno boljim uvjetima. Ta se nejednakost produbljuje tijekom visokog obrazovanja koje u SAD-u nije besplatno kao u Hrvatskoj, nego je regulirano visokim školarinama. Iako i u Hrvatskoj obrazovanje podrazumijeva određene troškove, ono ni u kom slučaju nije izravno financijski uvjetovano kao u SAD-u.

Pročitajte još

Održan 3. školski proljetni buvljak

Održan 3. školski proljetni buvljak

U ponedjeljak, 14. travnja 2025. godine, u školskoj dvorani održan je 3. školski proljetni buvljak, koji je okupio učenike, zaposlenike škole i mještane. Veselo i živo ozračje obilježilo je ovaj događaj, na kojem su učenici prodavali rabljene predmete koje su sami...

/*** Collapse the mobile menu - WPress Doctor ****/ Skip to content