preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
Dokumenti
Školska pošta

Brojač posjeta
Ispis statistike od 29. 8. 2011.

Ukupno: 715985
Tražilica


Stručni skupovi

Dislajkaj mržnju

NE govoru mržnje na Internetu!

Red Button

 

Draga djeco, roditelji, učitelji, građani…

Ova aplikacija namijenjena je svima Vama, ali je posebno prilagođena djeci i omogućuje prijavljivanje: sadržaja na internetu za koji sumnjate da je nezakonit i odnosi se na različite oblike iskorištavanja ili zlostavljanja djece.

edu.hr portal

Sloboda odgoja

Hrabri telefon

Obavijesti za roditelje

NAUČIMO SLUŠATI JEDNI DRUGE!

Slušanje je važan dio komunikacije. Slušati nije lako. Slušanje je vještina koja se uči kao i svaka druga. Evo nekoliko pravila aktivnog slušanja:

 

GLEDAJ OSOBU U OČI. BUDI OPUŠTEN I PAŽLJIV, OTVOREN ZA PORUKE. SLUŠAJ I POKUŠAJ  STVORITI SLIKU ONOGA O ČEMU GOVORI. NE PREKIDAJ! PRIČEKAJ NA NJEGOVU STANKU U GOVORU PA POSTAVI PITANJE. POKUŠAVAJ OSJETITI ŠTO ON OSJEĆA. POTVRĐUJ GLAVOM I OČIMA SLUŠANJE. POVREMENO PONOVI IZREČENO. SVAKAKO POMOZI SUGOVORNIKU DA ISKAŽE PORUKU...

Ostatak pročitajte u privitku pod opširnije...

  :: opširnije :: 


objavio: Mislav Katalinić  datum: 28. 4. 2017. 09:12

Znatiželja potiče pamćenje i učenje

Znatiželja nam pomaže da više naučimo o nekoj temi, a ako ste znatiželjni to će pomoći i vašem mozgu da zapamti nepovezane informacije, kako kažu istraživači s UC Davis Center for Neuroscience. Rad koji su 02. 10. 2014. objavili u časopisu Neuron predstavlja kako poticanje znatiželje mijenja naš mozak i mogao bi pomoći znanstvenicima da nađu način da poboljšaju učenje i pamćenje kod zdravih osoba, ali i kod osoba koje boluju od neuroloških bolesti.

"Naša otkrića mogu imati dalekosežne implikacije za javnost jer nam otkrivaju kako jedan oblik unutrašnje motivacije – znatiželja – utječe na pamćenje. Ovi pronalasci omogućavaju načine na koje možemo poboljšati učenje u školama i drugim okruženjima", rekao je vodeći autor studije Matthias Gruber, istraživač u centru.

Sudionici studije su najprije ocijenili svoju znatiželju o odgovorima na niz trivijalnih pitanja. Zatim su im istraživači funkcionalnom magnetskom rezonancijom skenirali mozak dok su učili odgovore na ta pitanja. Prvo su im postavili odabrano trivijalno pitanje i dok su čekali da se na ekranu pojavi odgovor, prikazali su im fotografiju neutralnog lica osobe koju ranije nisu vidjeli.

Poslije toga su sudionici imali iznenadni test pamćenja lica s prikazanih fotografija, nakon čega je uslijedio i test pamćenja za odgovore na ranije postavljena trivijalna pitanja.

Kao što je i očekivano, ljudima je bolje išlo učenje trivijalnih informacija kada su bili jako znatiželjni. Ono što iznenađuje je da su također pokazali da bolje uče nepovezane činjenice koje su prikazane kada im je i znatiželja porasla. Informacije koje su naučili kada su bili znatiželjni su pamtili i nakon 24 h.

"Znatiželja je možda mozak dovela u stanje gdje mozak može učiti i pamtiti bilo kakve informacije, poput vira koji uvlači sve što ste motivirani naučiti, kao i sve u vezi s tim," kaže Gruber. Osim toga, istraživači su otkrili da kada je znatiželja stimulirana dolazi do povećane aktivnosti u dijelu mozga odgovornom za nagrađivanje.

"Pokazali smo da unutrašnja motivacija zapravo potiče neke od dijelova mozga koji su znatno povezani s opipljivom, vanjskom motivacijom", rekao je Gruber. Ovaj dio mozga povezan s nagrađivanjem oslanja se na dopamin, kemikaliju koja prenosi poruke među neuronima.

Članovi tima također su otkrili da kada znatiželja potiče učenje, postoji i pojačana aktivnost u hipokampusu, dijelu mozga važnom za stvaranje novih sjećanja, kao i da je povećana interakciju između hipokampusa i dijela mozga koji ispušta dopamin, a odnosi se na nagrađivanje.

"Znatiželja potiče sustav za nagrađivanje, a interakcija između sustava za nagrađivanje i hipokampusa mozak dovodi u stanje u kojem je vjerojatnije da će naučiti i zapamtiti informacije, čak i kada te informacije nisu izrazito važne ili zanimljive," rekao je Charan Ranganath, jedan od autora.

Dijelovi mozga koji se oslanjaju na dopamin starenjem gube svoje funkcije, a kod ljudi s neurološkim ili psihijatrijskim poremećajima i ranije. Razumijevanje veze između motivacije i sjećanja moglo bi potaknuti nova istraživanja za poboljšavanje sjećanja kod zdravih starijih ljudi i rezultirati novim pristupima liječenju pacijenata s poremećajima pamćenja. U školi, kao i na poslu, učenje bi bilo poboljšano ako učitelji u školi ili direktori na poslu potaknu znatiželju učenika i radnika za nešto što su prirodno motivirani da nauče.

Autor/ica: Irena Mrnjavac

  :: opširnije :: 


objavio: Mislav Katalinić  datum: 11. 12. 2014. 08:04

Kratkovidnost i dalekovidnost

Među ljudskim organima oči su istinska dragocjenost. Prenose u naš mozak slike svega što se u vidokrugu nalazi. I najbližih sitnih predmeta i onih najudaljenijih.

Odmah, kristalno jasno i u najraskošnijim bojama.

Omogućuju nam snalaženje u prostoru, kretanje, ispravne pokrete, obavljanje svakodnevnih aktivnosti, uživanje u ljepotama krajolika. Kao organi osjeta oči primaju preko 80 posto vanjskih podražaja, dok svi ostali osjetilni organi sluha, mirisa, okusa, dodira, topline i sl. svega 20%.

Ukras su čovjekova lica. O njima pišu pjesnici. Zbog očiju se često zaljubljujemo. Ako ste pronicljivi i pažljivi, oči vam mogu opisati karakter čovjeka s kojim razgovarate.

Ako ga bolje poznajete ili ste u prijateljskim odnosima, odat će njegovo raspoloženje, radost, zabrinutost, iznenađenje, tugu. Doista su sjajan i izuzetno važan dio ljudskoga organizma.

Opširnije na: http://www.skole.hr/roditelji/savjeti?news_id=9635

  :: opširnije :: 


objavio: Mislav Katalinić  datum: 7. 4. 2014. 08:51

Koliko intervenirati i gdje je granica u pomaganju pisanja školske zadaće?

Za školarce koji neovisno i samostalno obavljaju školske obrazovne zadatke roditelji znaju reći "da ni ne znaju da imaju školarca" u smislu da im ne trebaju pomagati oko zadaća i nadzirati ih te imaju povjerenja da će dijete odgovorno obavljati sve zadatke. No nisu svi školarci jednako motivirani za postizanje školskih uspjeha. Njihovi su roditelji zbunjeni i često im je teško odrediti koliko zapravo trebaju intervenirati i gdje je granica kod pomaganja u pisanju školske zadaće.

Nema jednoznačnog odgovora na ovo pitanje. U obzir treba uzeti dob djeteta, eventualne poteškoće koje su postojale od prije tijekom školovanja (npr. u svladavanju čitanja, u problemima s učiteljima, u izostanku s nastave i slično) te je li dijete karakterno sklono orgnaziranju i inače motivirano, ali su se problemi pojavili iznenada?

Tu su i mnoga druga pitanja. Jesu li roditelji postavili neki obrazac kojeg je teško promijeniti kad je pisanje zadaće i učenje u pitanju? Na primjer, ako su roditelji oduvijek sjedili uz dijete kada je pisalo zadaću i pomagali oko teških lekcija i odgovora, bit će vrlo teško taj opseg roditeljskog angažmana smanjiti na neku manju mjeru i naučiti dijete da se osamostali kod obavljanja školskih zadataka.

Kao što smo već spomenuli, važna je obiteljska dinamika. Roditelji trebaju razmisliti postoji li nešto u domu što dijete ometa u koncentraciji i fokusiranju na školsko gradivo?

Ovisno o situaciji, roditelji trebaju razmisliti o razini vlastite uključenosti u procese učenja i obavljanja školskih zadataka. Naime, jedan od ciljeva obrazovanja je da dijete samostalno nauči rješavati svoje obaveze, da nauči kritički razmišljati i rješavati probleme (ma kakvi oni bili).

Ono što stručnjaci savjetuju je da roditelj bude uvijek dostupan i na raspolaganju djetetu, ali da se ne postavlja "iznad" djeteta. Što to znači? Roditelji ne bi trebali organizirati i kontrolirati proces učenja te se više od samog djeteta brinuti za ishod. Roditelji ne bi trebali stavljati vlastite obaveze po strani kako bi proveli sate iznad bilježnice i udžbenika sa svojim djetetom. Roditelj ne bi smio umjesto djeteta sjediti za stolom i razbijati glavu s nekim zadatkom kod kojeg je dijete zapelo, dok dijete čeka gotov odgovor "jer mu je to preteško". U toj se situaciji roditelj više brine o rezultatu procesa učenja od djeteta jer dijete zna da će mama ili tata već to nekako dokučiti i dati gotov odgovor. Prije ili kasnije roditelj će početi osjećati frustraciju.

Vrlo je važno kako se roditelji osjećaju u tom procesu pomaganja oko zadaće. Naime, u nekim slučajevima roditelj je povrijeđen i ljutit jer se dijete kod pisanja zadaće ponaša nepristojno i drsko. U nemalom broju slučajeva, dijete koje je zapelo u pisanju zadaće i potražilo pomoć roditelja, upravo prema njemu ispoljava svoju frustraciju pa se mogu čuti rečenice tipa: "nemaš pojma o čemu govoriš", "nismo to tako radili u školi", pa čak i "glup/a si". U ovakvim slučajevima roditelj treba postupiti onako kako bi postupio i u drugim slučajevima drskog ponašanja - treba se povući i ostaviti dijete da samo riješi problem. Ne zlobno i naglo, već kao prirodan odgovor na takvo ponašanje.

Kako onda postaviti granice?

Najbolji način je da djetetu kažete: "Kada me zamoliš za pomoć, doći ću, ali moraš ostati za stolom jer ja umjesto tebe neću rješavati zadaću, želim da si smiren/a i da pratiš ono što radimo".

U svakom trenutku treba imati na umu da je cilj da dijete, uz našu pomoć, samo riješi zadaću. Treba se osloboditi straha da će se zaredati niz loših zadaća, ocjene pasti, a time i školski uspjeh općenito. Dijete treba imati osjećaj da je samostalno u nečemu uspjelo, treba biti ponosno na sebe. A to neće biti ako mu roditelj riješi svu zadaću. Isto tako, učiteljica ili učitelj neće moći detektirati eventualne rupe u znanju, pa neće ni pomoći djetetu da ih pokrpa. osim toga, jednog dana kada dijete krene u srednju školu ili na fakultet, tko će umjesto njega učiti i rješavati zadatke i probleme?

Stoga se odmaknite od djeteta, pomažite mu kada je to dosita potrebno i kada vas zamoli, uspostavite pravila u kojima će dijete uz vaša podpitanja, skice i objašnjenja samo dolaziti do odgovora. važno je da ne dajete djetetu gotove odgovore već mu pomognite na način da dijete doista shvati ono što uči.

Ako je potrebno potražite i instrukcije i pomoć učiteljice, ali s jasnim pravilom da dijete samo treba doći do rješenja i odgovora.

Članak je preuzet s internetskih stranica Klinfo.hr.

 

  :: opširnije :: 


objavio: Mislav Katalinić  datum: 21. 3. 2014. 09:15

(NE)POGREŠIVI RODITELJ

Zamislite svaki dan svog života raditi posao koji sa sobom nosi  najveću sreću koju ste ikada do tad iskusili, ali i najveći strah.  Zamislite da je vaša odgovornost na tom radnom mjestu toliko velika da noću ponekad jednostavno ne spavate (što iz raznih strepnji i briga, što iz potreba uzrokovanih razno- raznim medicinskim razlozima). Ipak, toliko u njemu uživate, tolikom srećom i ljubavlju vas ispunja,  da ga čak ni ne smatrate poslom. Zapravo, cijeli vaš život je toliko srastao sa tim zaposlenjem  da tisuće  drugih uloga koje ljudsko biće može igrati na pozornici svijeta (muž, žena, sin, kći, sestra, brat, prijatelj, kirurginja, poštar, trgovac, šef, učitelj, …) padaju u drugi plan pred ulogom dodijeljenom onima koji su baš tu ulogu izabrali i imali sreću da ju dobiju. Najljepši i najteži posao na svijetu, tako ga nazivaju. Roditeljstvo to doista jest.

              

  :: opširnije :: 


objavio: Maja Jurić-Babaja  datum: 19. 9. 2013. 08:49

Edukativne emisije za djecu i mlade

U novoj, jesenskoj shemi Hrvatske radiotelevizije, Drugi program tinejdžerima, školarcima i onima koji se to tek spremaju postati nudi niz zanimljivih i edukativnih televizijskih sadržaja.

 

  :: opširnije :: 


objavio: Mislav Katalinić  datum: 12. 9. 2013. 08:17

Započela kampanja Hrabrog telefona "I roditeljima treba podrška"

Hrabri telefon je u suradnji s partnerima započeo provoditi nacionalnu kampanju I roditeljima treba podrška, čiji je cilj informirati javnost o novoj usluzi Hrabrog telefona, koja je namijenjena roditeljima i ostalim odraslim osobama zabrinutim za dijete.

 

  :: opširnije :: 


objavio: Mislav Katalinić  datum: 10. 9. 2013. 09:11

Predstavljen projekt "Shema školskog voća"

6. lipnja 2013. u Ministarstvu poljoprivrede predstavljen je Nacionalni program za provedbu Sheme školskog voća za razdoblje od 1. kolovoza 2013. do 31. srpnja 2014.

Shema školskog voća projekt je koji je namijenjen učenicima od 1. do 4. razreda osnovne škole kojih je u Republici Hrvatskoj više od 160 000. Zanimljiva je informacija da je u 24 države članice Europske unije uključeno oko 9 milijuna djece predškolskog i školskog uzrasta.

Ministarstvo poljoprivrede je, s ciljem uključivanja što većeg broja osnovnih škola u projekt, organiziralo niz radionica namijenjenih ravnateljima škola i dobavljačima voća i povrća koji su izabrani temeljem natječaja.

Škole i učenici koji će sudjelovati u Shemi školskog voća najmanje jednom tjedno besplatno će dobivati mandarine, jabuke, kruške, šljive, breskve, nektarine, trešnje, jagode, rajčice ili mrkve.

"Shema školskog voća" projekt je Europske unije osmišljen s ciljem:

  • promoviranja zdravih prehrambenih navika kako bi se povećao udio voća i povrća u svakodnevnoj prehrani te spriječila debljina i bolesti uzrokovane neadekvatnom prehranom u dječjoj dobi
  • oblikovanja prehrambenih navika djece i ograničavanja unosa hrane s visokim sadržajem masti, šećera i soli
  • omogućavanja školskoj djeci dodatnog obroka svježeg voća ili povrća.

Dodatne informacije o projektu potražite na sljedećim poveznicama:

  1. Letak - Jedem voće, mislim zdravo - Shema školskog voća
  2. Pravilnik o provedbi Sheme školskog voća, NN 22/13
  3. Vodič o provedbi Sheme školskog voća s primjerom Ugovora o pristupanju Shemi školskog voća
  4. European Commission, Agriculture and Rural Development - School Fruit Scheme.
  :: opširnije :: 


objavio: Mislav Katalinić  datum: 10. 6. 2013. 08:13

Hrabri telefon

Obavještavamo Vas da je Hrabri telefon promijenio broj linije za djecu te uveo uslugu savjetodavne linije za roditelje.

Od sada će broj 0800 0800, do sada rezerviran za dječje hrabre pozive, biti na raspolaganju roditeljima i odraslim zabrinutima za djecu, čime je za roditelje ujedno otvorena prva savjetodavna linija tog tipa u Hrvatskoj.

Za djecu su otvorene dvije istovremene linije s harmoniziranim europskim brojem 116 111. Europski harmonizirani broj 116 111 je broj za dječje savjetodavne linije u Europi, nastao zalaganjem članova Child Helpline International koji su željeli jedinstveni, kratki, lako pamtljiv besplatan broj za dječje linije u Europi. Namjera je također bila da se istim brojem osigura ista usluga: stručna, besplatna savjetodavna pomoć djeci. Pozivi na oba broja su besplatni

klikom na sliku otvara se prezentacija

     

 

  :: opširnije :: 


objavio: Maja Jurić-Babaja  datum: 3. 6. 2013. 16:57

Trik za brže učenje

Stisnite desnu šaku prije nego poželite zapamtiti novu informaciju, a kasnije kada je se poželite prisjetiti, stisnite lijevu šaku. Naime, stiskanje lijeve ili desne šake aktivira lijevu ili desnu stranu mozga. Ako ste dešnjaci, lijeva strana mozga je odgovorna za pohranjivanje neke nove, naučene informacije dok desna strana mozga pomaže da je se kasnije prisjetite. Obrnuto vrijedi za ljevake.

Istraživačica Ruth Propper iz New Jerseya ispitivala je 50 studenata koji su dešnjaci. Zadala im je listu od 36 riječi koju su trebali zapamtiti, a pritom su dobili malu, rozu lopticu koju su stiskali u šakama.

Jedna grupa je stiskala lopticu dva puta po 45 sekundi s desnom rukom prije nego su trebali zapamtiti riječi. Nakon toga su isto ponovili i s lijevom rukom, a zatim su na papir zapisali sve zadane riječi kojih su se mogli sjetiti. Druga grupa je imala isti zadatak, ali s obrnutim redoslijedom stiskanja šaka.                                               

Još su dvije grupe sudjelovale: jedna je koristila stiskanje samo jedne šake dok zadnja grupa nije stiskala lopticu nego je samo nježno držala u šaci.

Najbolje rezultate imala je prva skupina koja je stiskala šaku desne ruke jer su tako aktivirali lijevu stranu mozga zaduženu za učenje, a poslije kad su stisnuli lijevu šaku prisjetili su se koja je riječ bila u pitanju jer su time „probudili“ desnu stranu mozga.

Od 36 zadanih riječi, ispitanici su se prosječno prisjetili 10 riječi ako su stisnuli desnu šaku a poslije lijevu za prisjećanje riječi.  Oni koji su koristili obrnuti put, prisjetili su se prosječno 6 riječi.

Članak je izvorno objavljen na engleskom jeziku na portalu Time for kids, a hrvatska verzija dostupna je na portalu Bioteka.

  :: opširnije :: 


objavio: Mislav Katalinić  datum: 16. 5. 2013. 08:52

Letak i brošura o zaštiti djece od spolnog zlostavljanja i iskorištavanja

Autor: Gordana Benat

Centar za sigurniji Internet, koji se bavi problemima sigurnosti djece i mladih na Internetu iz različitih aspekata, je na svom portalu objavio letak i brošuru o spolnom zlostavljanju i spolnom iskorištavanju djece u .pdf formatu.

Letak i brošuru pod nazivom "Zaštitimo djecu od spolnog zlostavljanja i spolnog iskorištavanja" izradilo je Ministarstvo unutarnjih poslova Republike Hrvatske, kao dio Twinning projekta Europske unije IPA 2009 "Jačanja kapaciteta u području suzbijanja seksualnog zlostavljanja i seksusalnog iskorištavanja djece te pružanja pomoći ranjivim žrtvama kriminaliteta".

Letak i brošura sadrže korisne informacije o oblicima prevencije seksualnog iskorištvanja i seksualnog zlostavljanja djece te načinima kako pomoći djeci i roditeljima u takvim situacijama, a možete ih pronaći na Portalu Centra za sigurniji Internet.

  :: opširnije :: 


objavio: Mislav Katalinić  datum: 11. 4. 2013. 14:22

Upisi u 1. razred OŠ

Dokumenti vezani uz upis djece u 1.r u 2013.godini

 

Plan upisa 2013.

Priopćenje o upisu

Dopis školama

Obrazac-popis djece

Pripreme za pregled djece

Tablice

  :: opširnije :: 


objavio: Maja Jurić-Babaja  datum: 1. 2. 2013. 09:56

Motivirajte svoje dijete za učenje

Autor: Gordana Benat

Učenje je cjeloživotni proces. Započinje s prvim udahom izvan majčine utrobe i traje do kraja života. Najintenzivnije razdoblje života zaokupljeno učenjem je od djetinjstva do mladosti kada dijete, a kasnije mladi čovjek pohađa školu i kasnije možda fakultet, odnosno obrazuje se za svoje buduće zanimanje.

 

U tom razdoblju roditelji često nailaze na probleme kako pomoći svom djetetu u učenju, kako ga potaknuti na učenje, kako stvoriti pozitivan stav prema učenju.  Važno je napomenuti da sposobnost učenja nije ograničena urođenim karakteristikama, ona se može razvijati učinkovitim strategijama učenja, a ono što je najvažnije pri tome je roditeljska pomoć i vodstvo.

 

 

  :: opširnije :: 


objavio: Mislav Katalinić  datum: 25. 1. 2013. 09:11

Zdravstveni i građanski odgoj

Puno se priča o zdravstvenom i građanskom odgoju u školi. Ukoliko vas zanima što je od toga istina a što ne pročitajte Kurikulum zdravstvenog i građanskog odgoja u izborniku sa lijeve strane pod Dokumentima ili na:

Zdravstveni odgoj

http://www.azoo.hr/index.php?option=com_content&view=category&id=442:zdravstveni-odgoj

Građanski odgoj

ittp://www.azoo.hr/index.php?option=com_content&view=category&id=359:program-graanskog-odgoja-i-obrazovanja

 

  :: opširnije :: 


objavio: Maja Jurić-Babaja  datum: 5. 12. 2012. 16:51

Savjeti za uspješan razgovor između roditelja i tinejdžera

Autor: Gordana Benat

Roditelj ste tinejdžera? Onda zasigurno znate koliko je teško uspostaviti zajednički jezik i porazgovarati s njima o bilo čemu. Svaki razgovor smatraju potencijalnom prijetnjom i očekuju da će biti zasuti drvljem i kamenjem, pa ga apriori odbijaju.

Iako je biti roditelj tinejdžera težak posao, postoje načini kako prevladati komunikacijsku barijeru. Donosimo nekoliko savjeta i prijedloga koje možete pokušati primijeniti u razgovoru s tinejdžerom.

  :: opširnije :: 


objavio: Mislav Katalinić  datum: 31. 10. 2012. 08:51

RASPORED VJERONAUKA U ŽUPI Sveti Leopold Bogdan Mandić

Raspored vjeronauka

  :: opširnije :: 


objavio: Mislav Katalinić  datum: 9. 10. 2012. 13:32

Poštujte naše znakove

U sklopu kampanje Nacionalnog programa sigurnosti cestovnog prometa „Poštujte naše znakove“ 31. kolovoza je u amfiteatru Ravnateljstva policije održana konferencija za medije povodom početka nove školske godine, kako bi se na još jedan način javnost senzibilizirala i uputila da bezrezervno pridaje potrebnu pažnju djeci kao sudionicima u prometu.

Početkom nove školske godine 2012./2013. u prve razrede osnovnih škola u Hrvatskoj upisano je preko četrdeset tisuća djece, što znači i više od četrdeset tisuća novih svakodnevnih sudionika u prometu. Stoga svima u prvom planu upravo treba biti briga o prvašićima, kojima započinje i prvi samostalni kontakt s prometom. Policijski službenici će sve prvašiće darivati pernicama u kojima će biti obična i kemijska olovka, gumica te ravnala.

Uz to cilj konferencije bio je privući pozornost vozača i još ih jednom podsjetiti kako je nužno njihovo odgovorno ponašanje u prometu u zonama školskih ustanova u vrijeme početka školske godine, ali naravno i tijekom ostatka godine.

Više informacija o akciji Poštujte naše znakove može se vidjeti na internetskim stranicama Ministarstva unutarnjih poslova Republike Hrvatske.

  :: opširnije :: 


objavio: Mislav Katalinić  datum: 3. 9. 2012. 14:31

Poruka pravobraniteljice za djecu na početku školske godine 2012./2013.

Školsko će zvono 3. rujna 2012. pozvati u školske klupe više od 515.000 učenika u Hrvatskoj i označiti njihov povratak đačkim obvezama, druženju s učiteljima i školskim prijateljima, ali i suočavanje s novim školskim izazovima, stjecanje novih znanja i novih prijatelja. Događaj je to koji bi za svu djecu trebao biti poput svečanosti, jer obrazovanje je važno dječje pravo.

Zato pozivam sve one koji na to mogu utjecati da pomognu da početak školske godine za svu djecu doista bude svečan i ugodan doživljaj, da se svako dijete osjeća dobrodošlo i prihvaćeno u školi, da zna da će u učenju dobiti podršku učitelja, da će nailaziti i na prepreke i probleme, ali će ih svladavati uz pomoć odraslih i zajedno s drugom djecom.

To je posebno važno za oko 40.800 prvašića. Njihov prvi susret sa školom i učiteljima dobrim će dijelom obilježiti i njihov odnos prema učenju i znanju. Njihova učionica, učiteljica i razredni prijatelji, s prvim danom škole postaju važan dio njihovoga svijeta. A odgovornost svih nas odraslih je da taj mali svijet bude ugodno, poticajno i sigurno mjesto.

I put od kuće do škole važan je dio toga dječjeg svijeta koji moramo učiniti sigurnim i zaštićenim. Ne možemo ukloniti sve rizike i opasnosti, ali možemo i moramo paziti na sigurnost djece u prometu, uputiti ih u važnost poštovanja prometnih propisa i pružiti im i vlastitim ponašanjem dobar primjer. Prometna policija već je najavila da će s osobitom pažnjom nadzirati promet u blizini škola, no velik dio odgovornosti je na roditeljima i na svima odraslima.

Sve što uložimo u djecu, pogotovo u njihovoj ranoj dobi, kasnije nam se višestruko vraća. A djeca nas trebaju - ne samo da bismo im kupovali stvari. Ona trebaju našu pažnju, naše vrijeme, našu odgovornost. Djecu trebamo štititi, ali ih moramo pripremiti i osposobiti da se sama sigurno i odgovorno kreću kroz život, da slobodno istražuju i stječu nove spoznaje. U tome važne zadaće i odgovornosti imaju i obitelj, i škola, i cijela zajednica, ali i sama djeca u skladu sa svojom dobi i zrelosti. Jer imati prava znači poštovati i braniti i svoja i tuđa prava.

Svim učenicima želim radostan početak školske godine, mnogo uspjeha u učenju i što više veselja i zabave u školskom životu!  

Pravobraniteljica za djecu

Mila Jelavić

  :: opširnije :: 


objavio: Mislav Katalinić  datum: 3. 9. 2012. 14:27

Rezultati istraživanja o elektroničkom nasilju među djecom u okviru akcije "Prekini lanac"

Istraživanje koje je UNICEF proveo u 23 osnovne škole 2010. godine i u kojem je sudjelovalo više od 8000 djece i roditelja te skoro 1000 učitelja pokazalo je da djeca u Hrvatskoj ne zaostaju za svojim vršnjacima u svijetu kada govorimo o utjecaju suvremene tehnologije na svakodnevni život.

Čak 96% djece u Hrvatskoj posjeduje mobitel i računalo, dok ih 85% ima i pristup internetu. Od toga ih se skoro polovica koristi internetom svaki dan. Stoga ne iznenađuje podatak da su djeca u korištenju računala i interneta spretnija i vještija od odraslih, uključujući i svojih roditelja.

  :: opširnije :: 


objavio: Mislav Katalinić  datum: 3. 6. 2012. 17:01

OBAVIJEST O UPISU DJECE U PRVI RAZRED OSNOVNE ŠKOLE ŠK. GOD. 2012./2013.

Službeni upis djece u prvi razred osnovne škole provodit će se u svim osnovnim školama Osječko- baranjske županije, pa tako i u našoj školi, 4. i 5. lipnja 2012 (u ponedjeljak i utorak) od 8 do 12 sati te od 16 do 19 sati.

Prilikom upisa djeteta u osnovnu školu roditelj ili staratelj, odnosno osoba koja skrbi o djetetu, nije dužan donositi rodni list i domovnicu za dijete, već treba ponijeti osobnu iskaznicu ili uvjerenje o mjestu prebivališta, odnosno drugu javnu ispravu kojom se može utvrditi njegov identitet i mjesto prebivališta ili boravišta.

  :: opširnije :: 


objavio: Maja Jurić-Babaja  datum: 21. 5. 2012. 11:26

Nasilne igrice na računalu

Zanima Vas utječu li igrice koje Vaše dijete igra na računalu na njegovo ponašanje. Pogledajte prezentaciju naše psihologinje Marije Kasapović...

Prezentacija

 

  :: opširnije :: 


objavio: Maja Jurić-Babaja  datum: 17. 5. 2012. 18:37

PREDUPISI

Pripreme za pregled djece dorasle za upis u prvi razred osnovne škole za 2012./2013. školsku godinu.

Za upisna područja: Čepin (Ulice: A.Starčevića, Bilogorska, Biokovska, Bjelolasička, B.Radić, Diljska, Dinarska, Gušće, Ivanščice, Kalnička, Krbavska, Lj.Gaja, M.Gupca, Medvednička, Mosorska, Osječka, Papuka, Petrove gore, Plješevička, Prenjska, Psunjska, Risnjačka, Svilajska, Učka, Velebitska, Vratnička, Zrinske gore, Željeznička, Žumberačka), PŠ Čepinski Martinci ( sve ulice); PŠ Briješće (BRIJEŠĆE: Duga, Grobljanska, Kratka, Nova I, Podrumine, Pustara Duga bara, Tiha, Ul.jorgovana, Vrtna, Zelena; LIVANA: Cvjetna, Mirna, Omladinska, Tiha, Travna, Vrtna, Željeznička; OSIJEK: Sv.L.B.Mandića, Ul. Bagrema, Breza, Brijestova, Čempresa,Dudova, Grabova, Jasena, Javora, Jela, Joha, Kestenova, Klenova, Koščela, Omorika, Smreka, Tisa, Tuja, Vrba, Vijenac lipa)

                       

Tijekom veljače 2012.godine planiramo izvršiti predupise kako bismo utvrdili stvaran broj djece za upis u prvi razred osnovne škole.

Prema Zakonu o odgoju i obrazovanju u osnovnoj školi (NN br. 87/08) i Pravilniku o upisu djece u osnovnu školu u prvi razred osnovne škole upisuju se DJECA KOJA DO 1.TRAVNJA 2012.GODINE NAVRŠAVAJU ŠEST GODINA ŽIVOTA.

Obveznici polaska u osnovnu školu, za šk.god. 2012./13., su djeca rođena u razdoblju od 1.travnja 2005. do 31.ožujka 2006.

U prvi razred osnovne škole mogu se upisati i djeca koja do 1.travnja tekuće godine ne navršavaju 6 godina, ali uz odobrenje koje mogu dobiti u Uredu državne uprave – Služba za društvene djelatnosti.

Roditelji koji žele odgoditi upis djeteta iz opravdanih razloga, također moraju prijaviti dijete za pregled, i tek nakon provedenog postupka utvrđivanja psihofizičkog stanja djeteta, podnose zahtjev za odgodu upisa. Obrasci zahtjeva mogu se dobiti u sjedištu Ureda ili na WEB stranici Ureda državne uprave: www.udu-obz.hr

 Prijave za pedagoško-psihološki pregled za upis možete izvršiti do 29.02.2012. g.u prostorijama škole od 8,00 – 19,00 sati. Javiti se stručnoj psihološko-pedagoškoj službi. Na prijavu za pregled ne morate voditi dijete, a možete se prijaviti i putem telefona 383-456.

Za liječnički pregled i vađenje krvi obratite se u Dom zdravlja Osijek školskoj liječnici Vesni Leko (ulaz kod laboratorija desno) utorkom od 16.00 – 18.00 sati. Kontakt telefon 225-314.

Ravnatelj:

Ilija Pavić, prof.

  :: opširnije :: 


objavio: Maja Jurić-Babaja  datum: 14. 2. 2012. 11:59

Priručnik za roditelje o sigurnijem Internetu za djecu i mlade

Nove tehnologije sastavni su dio svakodnevnog života vašeg djeteta i njegove generacije. Bez obzira sjedi li vaše dijete kod kuće za računalom ili se nalazi u školi, na igralištu, u šetnji s prijateljima, ono je stalno dostupno jer je svojim mobilnim uređajem povezano s cijelim svijetom 24 sata na dan. Trebamo li mu zato zabraniti korištenje interneta i računala ili mu dati na korištenje najjednostavniji mobitel? Možda to izgleda poput rješenja za sve vaše strahove, ali to nikako nije rješenje!

Povodom Dana sigurnijeg Interneta 2012., koji se obilježava 7. veljače udruga Suradnici u učenju pripremila je Priručnik za roditelje.

U priručniku za roditelje roditelji mogu pronaći opće savjete, malo složenije savjete, podsjetnik da ne zaboravite razgovarati s djecom te važne informacije o društvenim mrežama.

Nadamo se da će vam savjeti pomoći da se snađete u digitalnom svijetu vaše djece.

Vijest je preuzeta s internetskih stranica portala Ucitelji.hr.

  :: opširnije :: 


objavio: Mislav Katalinić  datum: 10. 2. 2012. 11:33

Kako učiti i mozak jačati?

Dragi roditelji, toplo Vam preporučujemo sljedeću knjigu:

  :: opširnije :: 


objavio: Mislav Katalinić  datum: 8. 9. 2010. 18:38

Sigurnost djece na Internetu

Poštovani roditelji,

na linku informatika->ponašanje na internetu možete pronaći razne materijale i savjete vezane uz sigurnost djece na Internetu!

  :: opširnije :: 


objavio: Maja Jurić-Babaja  datum: 13. 10. 2009.
» Arhiva naših vijesti    
 


Eko škola

Školski koordinator/ica:

Monika Pavić,

Maja Jurić-Babaja,

Renata Viviora-Rous

Godina prvog stjecanja statusa:

2004.

Trenutni status:

Zlatni status


e-Dnevnik


Sviđa ti se?


 

Vrijeme u Čepinu

Knjižnica

Katalog knjiga


Portal za škole


Kalendar
« Lipanj 2017 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji


Korisni linkovi
Dnevni tisak
 • Večernji list
 • Jutarnji list
 • Glas Slavonije
 • Dnevnik.hr
 • RTL
 • HRT
 • Index.hr
 • 24 sata

Zanimljivi linkovi


Hlapićev portal


Sportske igre mladih


e-knjižnica


Popularni časopisi





preskoči na navigaciju